torstai 30. marraskuuta 2017

Always and Forever, Lara Jean - Jenny Han

Nimi: Always and Forever, Lara Jean
Trilogia/sarja: To All the Boys I've Loved Before, #3
Kirjailija: Jenny Han
Kustantaja: Simon & Schuster
Julkaisuvuosi: 2015
Sivuja: 320 englanninkielisessä e-kirjassa
Luettavaksi: Kirjastosta
Tähdet: ★★★★☆

Juonikuvaus: Lara Jean is having the best senior year a girl could ever hope for. She is head over heels in love with her boyfriend, Peter; her dad’s finally getting remarried to their next door neighbor, Ms. Rothschild; and Margot’s coming home for the summer just in time for the wedding.
      But change is looming on the horizon. And while Lara Jean is having fun and keeping busy helping plan her father’s wedding, she can’t ignore the big life decisions she has to make. Most pressingly, where she wants to go to college and what that means for her relationship with Peter. She watched her sister Margot go through these growing pains. Now Lara Jean’s the one who’ll be graduating high school and leaving for college and leaving her family—and possibly the boy she loves—behind.
      When your heart and your head are saying two different things, which one should you listen to?

Ajatukseni: Ja näin olen saanut päätökseen tämän Jenny Hanin hauskan, ihatuttavan ja söpön trilogian. Kyllä kannatti tutustua!

Lara Jean ja Peter ovat olleet yhdessä jo vuoden verran ja tunteet roihuavat ilmiliekeissä. Lukion seniorivuosi etenee kovaa vauhtia ja yliopistojen sisäänpääsytulokset lähestyvät kovaa vauhtia. Lara Jeanillä ja Peterillä on suunnitelmana päästä samaan yliopistoon, mutta sitten Lara Jean saa uutisia, jotka pakottavat hänet pohtimaan tulevaisuuttaan täysin uusiksi. Kestääkö heidän suhteensa näiden uusien tapahtumien valossa?

Tätä osaa ei olisi sinänsä kyllä tarvittu. Ilmeisesti Han suunniteli tämän alun perin kaksiosaiseksi sarjaksi, mutta suuren suosion saatuaan päätti jatkaa vielä kolmanteen osaan. Kyllähän sen huomasi lukiessa, että vähän fillerinomainen tämä oli eikä itse tarinaa nyt välttämättä niin paljon ollut.

Mutta sehän ei tietenkään tarkoittanut sitä, ettenkö olisi täydestä sydämestä nauttinut lukemastani. Always and Forever, Lara Jean on aivan yhtä ruusunpunaista höttöä mitä edellisetkin osat, ja sain nauraa teoksen parissa useita kertoja. Lara Jeanin perhe on siis sympaattinen ja Lara Jeanin kertojanääni hauska. En usein tykästy näin voimakkaasti dramaattisiin rakkaustarinoihin, mutta tämä trilogia on ollut poikkeus; nämä kirjat ovat vain niin hurmaavia!

Paljon ei näistä voi puhua olematta paljastamatta liikoja sisällöstä. Sen kuitenkin sanon, että suosittelen näitä kirjoja vaaleanpunaisten ja humorististen rakkaustarinoiden ystäville, sillä tästä sitä imelää höttöä vasta löytyykin – hyvällä tavalla.

Haluan Jenny Hanilta lukea hänen yhdessä Siobhan Vivianin kanssa kirjoittaman trilogian Burn for Burn. Olen kuullut suhteellisen hyviä asioita noista kirjoista ja käsittääkseni ne kuvaavat enemmän sosiaalisia ongelmia yliluonnollisella(?) koukulla. En tiedä, mutta mielelläni tutustuisin noihin kirjoihin.

Lukunäyte: Chapter 1
My phone buzzes in my purse. It's Peter.

      Do you want to go?

      No.

      Then why are you staring at me?

      Because I felt like it.

Lucas was reading over my shoulder. I push him away, and he shakes his head and says, ”Are you guys really texting each other when you're only twenty feet away?”
      Pammy crinkles up her nose and says, ”So adorable.”
      I'm about to answer them when I look up and see Peter sweeping across the room toward me with purpose. ”Time to get my girl home,” he says.
      ”What time is it?” I say. ”Is it that late already?” Peter's hoisting me off the coutch and helping me into my jacket. Then he pulls me by the hand and leads me through Gabe's living room. Looking over my shoulder, I wave and call out, ”Bye, Lucas! Bye, Pammy! For the record, I think you would look great with bangs!”
      ”Why are you walking so fast?” I ask as Peter marches me through the front yard to the curb where his car is parked.
      He stops in front of the car, pulls me toward him, and kisses me, all in one fast motion. ”I can't concentrate on my cards when you stare at me like that, Covey.”

To All the Boys I've Loved Before -trilogia
P.S. I Still Love You (2015)
Always and Forever, Lara Jean (2017)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jaa mietteesi!