perjantai 24. marraskuuta 2017

Elämäni suurin kirjatilaus

Lukuilon palattua innostuin laittamaan törkysumman rahaa kirjoihin. Olisinko voinut laittaa nuo eurot parempaan käyttöön? Ainahan sitä, mutta päätin ilahduttaa itseäni ja itkettää lompakkoani minun ja kirjojen jälleenkohtaamisen nimissä. Edellisen kerran taisin ostaa kirjoja viime tammikuussa, kun Stephen Kingin Sen, Hohdon sekä Stieg Larssonin Millenium-trilogian huomattavalla alennuksella hankin. Sallittanet siis sen, että pitkästä aikaa rohmusin kirjoja oikein urakalla.

Kirjatilausta kootessani halusin aivan erityisesti kerätä teoksia kirjailijoilta, joita olen jo valmiiksi lukenut. Tuntuu, että olen tämän vuoden aikana missannut tyyliin kaikki sellaiset uutuudet, joita olin aikaisemmin odottanut kuola suupielestä valuen – Laini Taylor ja Megan Miranda eritoten.

Ehkä on kuitenkin positiivista se, että esimerkiksi Megan Mirandalta on ehtinyt ilmestyä kaksia teosta sillä aikaa kun olin koko tämänastisen elämäni pahimmassa lukujumissa. Lisäksi häneltä on lähiaikoina ilmestymässä muutama muukin teos. En siis joudu kitumaan kauan niitä odottellessa.

Mitä sitä tuli sitten hankittua? Noh, saanen esitellä kirjahyllyni uudet asukit:


x Philip Pullman: La Belle Sauvage (The Book of Dust, #1)
Vedin kahvit henkeen kun sain tietää, että Pullman on aloittanut uuden trilogian His Dark Materials -maailmaan sijoittuen. Ellen ole tätä aikaisemmin kertonut, His Dark Materials on yksi kaikkien aikojen suosikkisarjojani. Kun luin sen ensimmäisen kerran olin aivan haltioitunut. Lensin kirjat läpi hetkessä ja vuodatin Kuolleenmeren verran kyyneliä viimeisen kirjan lopussa. Aaaah, voi luoja minun oli pakko hankkia La Belle Sauvage. Maksoin siitä lähes 20 euroa, mikä on minun mittapuullani todella suolainen hinta kirjalle, mutta menköön! La Belle Sauvage kuuluu hyllyyni.

x Laini Taylor: Strange the Dreamer (Strange the Dreamer, #1)
Laini Taylor, daa. Hänen Daughter of Smoke and Bone -trilogiansa oli niin huikea, että se kapusi ikuisten suosikkieni joukkoon. Odotin kuin kuuta nousevaa hänen uuden trilogiansa avausosaa, mutta missasin sen silloin maaliskuussa kun se ilmestyi... Nyt sentään kirja on käsissäni, mutta luultavasti joudun lykkäämään kirjan lukemista vielä jonkun aikaa. Liikaa hommaa enkä halua latistaa lukukokemustani.

x Stephanie Oakes: The Arsonist
Uuuuuu, tästä olen aivan erityisen innoissani. Olen aikaisemmin lukenut Oakesin The Sacred Lies of Minnow Blyn ja kyseinen teos oli aika järisyttävä. Tiesin, että tulisin lukemaan hänen tulevatkin teoksensa. Kuvauksen perusteella The Arsonist vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja hyvin erilaiselta teokselta.

x Jack Cheng: See You in the Cosmos
Pääosissa 11-vuotias avaruudesta ja raketeista kiinnostunut poika ja hänen koiransa Carl Sagan? SOLD. Tämä teos on ilmestynyt elokuussa suomeksi ja kantaa nimeä Kosmoksessa tavataan. Kirja vaikuttaa hyvin sympaattiselta, joten halusin lisätä sen ostoskoriin. Kirja oli muuten halvin koko tilauksesta: kovakantinen maksoi 7,70 euroa. Mitä. Ihmettä.


x Megan Miranda: The Safest Lies ja All the Missing Girls
Ah, Megan Miranda. Minä niin pidän hänen teoksistaan, joten toki minun täytyi hänen uusimmat kaksi teostaan lisätä tilaukseen. All the Missing Girls on käsittääkseni aikuisille suunnattu mysteeri-trilleri, joten se sopii minulle tuplasti – lempikirjailija ja genre, joka houkuttelee minua aivan älyttömästi. Nappiostos!

x Sarah J. Maas: Queen of Shadows (Throne of Glass, #4) ja Empire of Storms (Throne of Glass, #5)
Luonnollisesti. Olen kolme kirjaa tästä sarjasta lukenut ja osa osalta se muuttuu paremmaksi. Olen kyllä kuullut, että vitososa ei ole niin häävi, joten olen ihan snadisti hermostunut sen suhteen. Hieno homma kuitenkin, että tämä sarja on aloitettu suomentamaan! Ensimmäinen osa ei ole nyt ihan mistään kaikkein huikeimmasta päästä, mutta jatko-osat ovat olleet mielestäni aivan mahtavia.

x Maureen Johnson: The Name of the Star (Shades of London, #1)
Jack the Ripper tekee paluun moderniin Lontooseen. Olen kuullut tästä sarjasta pääasiassa vain hyvää, joten hei, miksi en tutustuisi siihen?

x Kerri Maniscalco: Stalking Jack the Ripper (Stalking Jack the Ripper, #1)
Toinenkin teos, jota tähdittää Jack the Ripper. Tosin tämän kirjan kanssa minua kiinnostaa jatko-osa rutkasti enemmän, mutta en halua aloittaa sarjan lukemista keskeltä. Toivottavasti tämä ensimmäinen osa on edes keskinkertainen. Ja vaikka ei olisi, haluan siitäkin huolimatta lukea jatko-osan (Dracula...!).


x Kristin Hannah: The Nightingale
Luin tämän helmikuussa ja voi luoja miten hyvä se oli! Minun oli pakko hankkia kirja fyysisenä kappaleena hyllyyni, sillä tiedän tulevani lukemaan sen vielä uudestaan. Minun täytyy. Tarina meni nimittäin suoraan tunteisiin. Lukekaa tämä hyvät ihmiset!!!

x Richard Dawkins: The God Delusion
Tämä teos on ollut lukulistallani jo pienen ikuisuuden. Dawkins on äärimmäisen mielenkiintoinen hahmo, jonka puheita olen kuunnellut lukemattomia tunteja. Hänellä on hyvin provosoiva tyyli puhua uskonnoista ja ateismista, ja kyllä, se vetoaa minuun. Luulen saavani paljon irti tästä teoksesta. Ainakin toivottavasti.

x Libba Bray: Lair of Dreams (The Diviners, #2)
Lair of Dreams on viime vuoden lopussa lukemani The Divinersin jatko-osa ja odotan innolla sen lukemista. Pidin Brayn aikaisemmasta Gemma Doyle -trilogiasta hyvin paljon ja The Diviners oli todella jännittävä aloitus uudelle sarjalle. Tämä toinenkin osa on saanut paljon kehuja.

x Alexandra Bracken: Passenger (Passenger, #1)
Tämä kirja muistuttaa minua kuvaukseltaan Diana Gabaldonin kirjoja, joten se lienee oli syy miksi tämän hankin. En ole edes lukenut Bracken aikaisempaa trilogiaa, vaikka se ihan omastakin hyllystä löytyy. Pitäisi. Tosin tällä hetkellä Passenger kiinnostaa enemmän.

x Stacey Lee: Outrun the Moon
Köyhyydessä elävä kiinalais-amerikkalainen tyttö päättää ottaa onnensa omiin kätösiinsä ja lähteä etsimään parempaa elämää. SOLD. Minulla löytyy hyllystä muuten toinenkin Staceyn kirja, Under the Painted Sky. Hänen kirjansa ainakin kuvausten perusteella vaikuttavat juuri minun kirjoiltani.

x Cassandra Rose Clarke: Magic of Blood and Sea (The Assassin's Curse, #1-2)
Tämä kirja sisältää kaksi teosta, The Assassin's Cursen ja sen jatko-osan The Pirate's Wishin. Olen itse asiassa halunnut lukea tämän duologian heti niiden ilmestymisestä lähtien (vuodesta 2013), mutta kirjoja ei ollut koskaan saatavilla. Ilahduin nyt kovasti huomatessani, että noista kirjoista on ilmestynyt tämä yhteisnidos. Kyseessä on siis merirosvofantasia, joka ammentaa voimakkaasti arabialaisesta/persialaisesta historiasta ja perinteestä. Tulee ihan mieleen Aladdin. Saman kirjailijan The Mad Scientist's Daughter houkuttelee myös todella paljon.

Tässä oli siis kirjatilaukseni. Sinne meni kesätyösäästöni (ei ihan, mutta melkein). Tein jo uuden tilauksen, koska black fridayn alennus ja siihen laitan sitten loput pennoseni (en ihan, mutta melkein). Nuo kirjat haltuun saatuani menen ostolakkoon vähintään kevääseen asti, koska voi hyvää päivää nyt oikeasti. Lukujumi oli kyllä oikeastaan aika oivallinen tapa säästää pitkä penni...

Pinosta löytyy seitsemän jo entuudestaan tuttua kirjailijaa, joten ainakin onnistuin tavoitteessani. Tämän tilauksen jälkeen minulta löytyy hyllystäni viisi Maasin teosta, kuusi Megan Mirandan teosta ja neljä Laini Taylorin teosta. Kertonee siis miten paljon heistä kirjailijoina pidän :)

Jää nähtäväksi, milloin ehdin nämä kaikki edes lukea. En ole varma, mihin saan tuon läjän edes tungettua, sillä kirjahyllyni on jo nyt halkeamispisteessä. Tällä hetkellä tuo metrin korkuinen pino on keskellä lattiaa, mutta en minä sitä siinä loputtomasti voi säilyttää. Pitänee keksiä jotain...

4 kommenttia:

  1. Oi oi oi ♥ Olen muuten niin haltioissani että Throne Of Glass on aloitettu suomentamaan. Ehdin sun arvostelujesi perusteella jo suunnitella enkuksi sen lukemista, mut ei se enkku oikein vielä niin hyvin suju. Odotan toisen osan suomennosta kun kuuta nousevaa.
    Mahtava pino! Kateeksi käy :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä todella hyvilläni huomatessani, että Throne of Glass on saanut suomennoksensa. Sarja vain paranee! Pitäis neljäneen osaan päästä... Kannustan aina englanniksi lukua, sillä jostain täytyy aina aloittaa ja sen kielen oppii vain opettelemalla :)

      Poista
  2. Hei Nina Mari�� Haluan julkisesti kiittää sinua pyyntöni toteuttamisesta�� Olet jo muutenkin mielestäni poikkeuksellinen bloggari eläväisellä, suorapuheisella ja omintakeisella tyylilläsi + että huomioit blogisi lukijoiden toiveita��

    ps. sorry, että kirjoitin tähän, mutten keksinyt muuta tapaa saada kiitokseni ja tyytyväisyyteni esiin.

    Lukemisiin
    T-T

    VastaaPoista

Jaa mietteesi!