tiistai 1. tammikuuta 2013

Alkutervehdys

Heipparallaa kaikille! Uudenvuoden nimissä, kunniaksi ja lupaukseksi päätin vihdoinkin aloittaa pitkään harkitun kirjablogin, johon voi kirjoittaa ajatuksiani, mielipiteitäni ja tunnelmia lukemistani kirjoista. Oman kirjablogin aloittamisen ajatus on koputellut takaraivoani jo pitkän tovin, ja vuoden alku tuntui hyvältä saumalta aloittaa sellainen.

Olen lukion viimeistä vuotta suorittava nuori naisenalku, jolla on suuri intohimo kirjoihin. Luen kaikkein eniten fantasiaa, kauhua, mysteerejä, dystopista fantasia-/romantiikka-/scifi-vivahteista kirjallisuutta. Makuni näissä genreissä on hyvin laaja: minulle kelpaa kaikki urbaanifantasiasta korkeaan fantasiaan, murhamysteereistä post-apokalyptiseen kirjallisuuteen. Tällä hetkellä lukuintoni on suuntautunut vahvasti dystopiaan. Pyrin pitämään arvosteluni yllämainittujen genrejen puolella, koska minulla on outo tapa haluta pitää lukemiseni tiettyjen rajojen sisällä.

Minulla ei ole varsinaisesti suosikkikirjaa tai -kirjailijaa, joka olisi yksi ylitse muiden, vaan hyvin useita, joista pidän suunnattomasti. Parhaita kirjoja, mitä muistan lukeneeni ovat ainaki Harry Potter -sarja, Taru Sormusten Herrasta -trilogia ja Dante Valentine -sarja. Eli aika peruslukemistoa. Näiden kirjojen perusteella saa hieman osviittaa siitä, mitä tykkään lukea. Silloin tällöin tänne lukemistoni joukkoon voi eksyä erilaisia yksilöitä, joita lukion kirjallisuusdiplomia varten luen.

Olen melko suorasanainen mielipiteitäni esittäessä. Jos pidän kirjasta, annan sen kuulua, mutta jos en pidä... no, sekin tulee kyllä huomatuksi. Kirjoittamani ovat vain omia mielipiteitäni, ei mitään kiveen hakattuja totuuksia. Saatan inhota jotain sellaista kirjaa, mistä muut pitävät ja vice versa. Arvosteluni tulevat olemaan hyvin värikkäitä, sillä minulla on aina paljon sanottavaa lukemastani kirjasta!

Näillä sanoilla polkaisen blogini rattaat pyörimään. Minulla on työpöydälläni monta korkeaa kirjapinoa, jotka suorastaan kiljuvat päästä luettavaksi ja arvostelluiksi. Olen iloinen, että sain tönäistyä itseni tähän suuntaan ja vihdoinkin aloitettua! Toivotan hyviä lukuhetkiä kaikille!

Tervetuloa Tarinoiden syvyyksiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jaa mietteesi!