perjantai 10. kesäkuuta 2016

Kesän lukupinoa suunnittelemassa

Aloitin lomani jo tiistaina, mutta koen että vasta tänään aloitin virallisesti kesän. Heitin hyvästit fuksivuodelle (ei tule ikävä) ja vaikka edelleen venttaan parin tentin tuloksia, en jaksa uhrata enää ajatustakaan opiskelulle. I'm on vacation.

Minulle tämän kalsean sateisen perjantain kesäloman ensimmäiseksi viralliseksi päiväksi teki käyntini kirjastossa. Aaaaai eeeettä tuntui ihanalta voida käydä kirjastossa ilman ahdistusta, stressiä tai takaraivossa kolkuttavaa ajatusta siitä, miten minun ei missään nimessä pitäisi olla siellä kun tenttejä on huomenna ja ylihuomenna ja ensi viikolla jajajaja...

Tänään olin sitten täysin vapaa tuosta ahdistuskerästä. Astelin kirjastoon heti kello yhdeksältä sen auettua tuntien raukeutta ja intoa päästä noutamaan varauksia sekä uteliaisuutta vilkuilla mitä kaikkea kivaa saattaisin vielä löytää. Löysinkin myös vaikka sun mitä ja sormet nyt syyhyävät päästä käsiksi ensimmäiseen teokseen.

Kesäksi olen varannut jotain tällaista:


Jos suurin ongelmani tälle kesälle on valinnanvaikeus ja tiiliskivimäiset kirjat niin on elämäni kyllä helppoa. Otan tällaiset ongelmat vastaan riemumielin.

En kuitenkaan usko, että kaikkia noita ehdin (tai edes aion) lukea. Nappailin omasta hyllystä, molempien vanhempieni hyllyistä sekä kirjastosta kaikkea mahdollista mikä vähänkin kiinnosti. Katsellessani tuota kasaamaani pinoa minut valtaa lämmön tunne, sillä saan koko kesän ihan oikeasti tehdä ja lukea mitä lystää, etenkin kun on varaa mistä valita.

Muutamia ehdottomia minun-on-pakko-päästä-näihin-käsiksi-teoksia tuosta pinkasta löytyy. Aion varmasti pysyä Preston-Child-linjalla ja jatkaa Pendergastien kanssa, mutta tällä kertaa meinaan lukea myös Thunderheadin. Sitten on muutama jatko-osa, kuten Ääretön meri, The Rose Society, The Death Code ja Heir of Fire, jotka houkuttelevat luokseen. Paula Hawkinsin teos on myös sellainen, jonka aion ihan varmasti lukea ja vielä piankin, sillä Gillian Flynnin Dark Places jätti minut haikailemaan muidenkin trillereiden perään. Sitten on Conn Igguldenin Tasankojen susi jonka haluan lukea koska Mongolia ja historia. Puuman varjo myös koska historia.

Enpähän tosiaankaan voi valittaa ettei minulla ole mitään tekemistä kesäksi. Varmasti keksisin tuohon vielä kaikenlaisia teoksia lisättäväksi, mutta tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen näinkin. Saan kyllä lukea ihan riittävästi, se on varma :D

Olen tällä hetkellä todella hyvällä fiiliksellä, vaikkakin melko väsynyt kymmenen tunnin matkustamisen sekä valvotun yön jäljiltä. Mutta pääasiassa olen todella hyvällä tuulella. Tälle kesälle on luvassa kaikkea kivaa ja saan varmasti ajan kulumaan mukavasti! Ensi viikolla olisi sitten vuorossa kolmatta kesää peräkkäin parin vuorokauden mittainen Game of Thrones -maratoni kaverin kanssa ja olisi tarkoitus katsoa kaudet 3-5 sekä kutosesta ne jaksot mitkä ovat ehtineet ilmestyä. Hirvittää kuka kuolee seuraavaksi, sillä kausia 5 ja 6 emme ole vielä  nähneet ja kaikilta spoilereilta ollaan vältytty... :D

Ihanaa kesää kaikille!

16 kommenttia:

  1. Muistan varmaan ikuisesti nuo opiskeluaikojen "tentti-lähestyy-
    täytyy-lukea" - ahdistukset. Ihanaa että olet päässyt kesän
    vapaitten huvilukemistojen pariin :) Minulla on tuo Gillian Flynnin Dark
    Places suomeksi (Paha paikka), ja suunnittelen lukea sen uudelleen. Tykkäsin kovasti sen "psykologisuudesta".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä ollut niin raikkaat pari päivää kun olen voinut aamulla herätä tuntematta strssin häivääkään! :) Pahasta paikasta minäkin tykkäsin kun sen vasta luin, mutta pidän silti Terävistä esineistä kaikkein eniten!

      Poista
  2. Aika mahtava pino. :) Toivottavasti pidän Igguldenin teoksesta. Luin Valloittaja-sarjan kokonaisuudessaan viime kesänä ja pidin siitä todella kovasti.
    Ihanaa kesää sinullekin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Igguldenin teokseen haluan päästä mahdollisimman nopeasti (ehkä otan juhannukseksi mökkikirjaksi), sillä sen Mongolian-asetelma kiinnostaa kovasti. Äitini ja veljeni ovat sarjaa kovasti minulle kehuneet! :D Kiitos samoin!

      Poista
  3. Voin siis NIIN samaistua tuohon fiilikseen että saa mennä kirjastoon ilman huolia opiskeluista :D Mä alotin oman lomani jo viikko sitten ja menin heti kirjakauppaan tuhlaamaan ja kannoin kotiin seitsemän kirjaa. Toinen opiskeluvuosi on ollut sen verran rankka että en paljon ole kerennyt lukea mitään, joten nyt sitten pitää lukea koko vuoden edestä.
    Tuossa pinossa on niin monta sellaista kirjaa jonka itsekin haluan lukea! Esim. Libba Brayn The Diviners-sarja on tosi hyvä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun tekisi niin paljon mieli tilata muutama kirja mutta ei ole yhtään ylimääräistä tällä hetkellä niin en voi... Onneksi kirjasto on kuitenkin vieressä :D Aijai toivottavasti en vedä itseäni burnoutiin kakkosvuonna kun meinasin uuden sivuaineen ja mahdollisesti vielä toisen kielen ottaa näiden entisten lisäksi :D

      The Divinersia olen jo aloitellut ja tähän mennessä tykännyt! Pidän Brayn kirjoituksesta ja tarina on alkanut todella lupaavasti niin odotan kirjalta kyllä paljon!

      Poista
  4. Oo mitkä pinot! Monet haluaisin lukea myös. Walk on Earth a Stanger on minullakin pinossa mutta niin monet muut mielenkiintoiset kirjat kiusoittelevat minua siinä sivussa. Pitäisi kirjaston kirjat saada ensin luettua alta pois jotta voin rauhassa keskittyä oman hyllyni kirjoihin :'D

    Game of Thronesin 5. kausi oli järkyttävän hyvä. Toivotan hyviä katselu hetkiä, lupaan että se saa aikaan tunteita laidasta laitaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla meinaa olla nyt tosiaan valinnan vaikeuksia minkä kirjan seuraavaksi aloitan :D Luin Naisen junassa käytännössä yhdeltä istumalta ja The Diviners on nyt menossa. Kirjastontäti hymyili minulle perjantaina leveästi kun kannoin isoa syliä kirjoja mukana :D

      Voi taivas minua jännittää ja hirvittää miten GoT:ssä tulee käymään! Olen kuullut, että vitoskauden loppu on ihan jäätävä ja että kutoskausi on ollut huikea tähän mennessä. Siis kuinka paljon paremmaksi(/pahemmaksi) homma voi enää mennäkään!?

      Poista
  5. Mahtava kirjapino! Ja oi, toivottavasti kerkeät Ready player onen pariin, se on todella hyvä. Ja hyvää GoT-maratonia! Toivottavasti olet varautunut :D Kauheaa, miten muisti aina pätkii näin paljon tämän sarjan kohdalla, kun en oikein edes osaa hahmottaa mitä vitoskaudella tapahtui.. No, uusin kausi on ainakin ollut hyvä. Kivaa lomaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ready Player One on ehdottomasti luettavien kirjojen kärkipäässä! Tuntuu että olen lykännyt sitä ihan liikaa tähän asti ja että on korkea aika siihen ehtiä. Kuulemma todella hyvä teos :D Kiitos!

      Poista
  6. Minä kun luulin itseäni kirajrohmuksi kun lainasin kuusi kirjaa :,-D Lomalla on tosiaan ihanaa, kun ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että tekee jotakin muutakin kuin koulujuttuja, eikä tarvitse vastustaa kirjaston houkutuksia.

    GoT:in kuudetta kautta en ole katsonut, mutta sen verran olen clippejä nähnyt että se lienee hurjin kausi GoT-sarjassa!

    Kirjavaa kesää ja jännittävää GoT-maratonia! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taisi mennä minulla hieman yli mutta ei se mitään, ainakin on varaa mistä valita :DD Näinpä <3

      Kiitos! Odotan kyllä mielenkiinnolla mitä GoT tuokaan tullessaan! Hirvittää ja jännittää... :D

      Poista
  7. Ihanan runsas lukupino! Monta kiinnostavaa teosta ja pari, joista en ole aikaisemmin kuullutkaan. Etenkin Ääretön meri, Historiantutkija ja Matkantekijä tarttuivat silmään, jokainen noita on hieno, mutta toisistaan aivan erilainen lukukokemus. Omalle lukulistalleni poimin tästä taas monta vinkkiä.

    Ps. Blogissani on sinulle Blogger Recognition Award -palkinto. :) http://kirjakissa.blogspot.fi/2016/06/blogger-recognition-award.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan kyllä niin monien noiden teosten lukemista innolla. Historiantutkija on muun muassa sellainen, joka minun on ollut tarkoitus lukea jo tyyliin lukiosta lähtien kun Draculan luin. Olen kuullut paljon kehuja siitä ja mielenkiinnolla odotan, millainen teos onkaan! Hienoa että moni teos kiinnostaa :)

      Kiitos kovasti! :)

      Poista
  8. Aaaah tuo kirjastossa käynti on minulla toivottavasti jo loppukuussa vuorossa, kun lomani alkaa<33 Lainauslista on jo nyt överipitkä, mutta pääasia että on valinnanvaraa hetkeen kuin hetkeen. Ja sitten ne oman hyllyn kirjat...

    Ääretön meri on minullakin juuri lainassa, Ready player one ja Neverwhere lainauslistalla. Historiantutkijan luin äskettäin, mutta minun kirja näyttää kolme kertaa paksummalta (ja siltä tuntui)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotan jo valmiiksi hyvää kirjstokänytiä ja toivottavasti löydätt paljon kaikkea kivaa! Minä keksin jo nyt niin monia teoksia lisää haettavaksi, mutta maltan nyt mieleni ja luen vähemmäksi noitä nyt jo lainassa olevia :D

      Historiantutkijasta on useampi sidosasu ja tuo äitini hyllystä nappaama teos on se ohuempi versio. Minulla on kämpillä omassa hyllyssä se paksumpi versio, mutta en viitsinut sitä kantaa mukana kun täältäkin teos löytyy :)

      Poista

Jaa mietteesi!